Retusálás - a szükséges rossz?

2010.07.29. 15:45

Miért kell, miért jó, ha rásegítünk a képekre, mit érdemes retusálni, állítani a képek színén?

Azt szoktam mondani, hogy az a jól retusált kép, amelyiken nem is látszik, hogy retusálva van. Tudjuk, hogy bárkiből lehet bármit csinálni, de ha ez már nem ugyanaz az ember, mint a valóságban, akkor az már inkább csak egy illúzió. Természetesen ez az illúzió lehet egy projekt, illetve maga a fotózandó alany célja, de én hiszek a határok megtartásának fontosságában. Ügyelni kell, hogy az ember karaktere megmaradjon. Anélkül mi értelme? A retus szerintem általában szükséges, de csak bizonyos mértékig.

Mit érdemes retusálni? Pattanásokat, sebeket, narancsbőrt, bőrhibákat, tokát, a bugyi vagy harisnya vonalának, mintájának bőrön való megjelenését, esetleg a hajvonalat. Előnyös hatást ér el továbbá a szemgolyó világosítása, fehérítése, a bőrszín és a kép kontrasztjának állítása. A kicsit melegebb tónusú bőrszín például általában sokkal előnyösebb. A retusálással kapcsolatban pedig kiemelném a .raw formátumban való fotózás előnyét. Ez tulajdonképpen egy nyers digitális adat, sokkal módosíthatóbb, mint a .jpg vagy .tif formátumban fotózott kép. Szakmailag profibb, hozzáértőbb, dinamikusabb szín- és fénybeállítást tesz lehetővé. Itt - ellentétben a .jpg és .tif formátumba átalakított képekkel - még nincs adatvesztés. Ez tulajdonképpen még egy tömörítetlen kép, maximális felbontással, tehát állíthatóság, képszerkeszthetőség szempontjából illetve retusálásra sokkal alkalmasabb.

Retusálni olykor kell, sőt néha inkább muszáj, de csak mértékkel és bízzuk profikra!

3 komment
Facebook Twitter

A bejegyzés trackback címe:

https://nanasi.blog.hu/api/trackback/id/tr572185121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andzsela 2010.07.29. 17:05:10

nincs gond a retusálással,csak azért lett irritáló a közvélemény szemében,s most már vissza taszító is,mert "eredményeket" érnek el vele olyanok a szépségiparban,aki nem oda valók!!!!!! S ez pokoli káros hatást fejt ki a mai tinédzserekre!!!! S akkor mééég nem beszéltem a lányok közt zajló minősíteni sem lehet magatartás nem kordában tartása-kizárnák minden leányzót,aki alpárian viselkedik!!!! :) összegezve:a retusálás a közhiedelemben egy hazugságokra épülő "sikerhez" kell!!!

sorica123 (törölt) 2010.07.30. 18:28:08

@Andzsela: ne ordíts. Szerintem egy a gáz azzal, ha nem arra használják a retust, amire való: a csajok azt fogják hinni, hogy az az egyedüli normális állapot, ha a bőrnek még pórusai sincsenek, nem, hogy pattanás/stria/középkorúaknál megjelenő ráncok. Ez az egy a gáz, az irreális tökéletességmánia eredője.
Amúgy ahogy megfigyeltem, a szépségiparban nem a 'szép' vonású lányokat keresik, a jó sminkmodell kimondottan ufó-arcú. A bunkóságot, nagyképűséget viszont nem lehet retusálni, nem tom, az hogy került a szőnyegre.

Digires 2010.08.15. 14:27:46

Engedjétek meg hogy bemutatkozzam. Fényképek retusálásával foglalkozom két éve. Találkoztam már a túlzott retusálás problémájával.
Én mindig úgy retusálom a fotókat, hogy megőrizzék természetes hatásukat.Kaptam már olyan reklamációt kritikát, hogy ez a fotó nincs is retusálva, mivel olyan természetesnek tünt hogy nem vették észre a változást. Megkértem a fotó tulajdonosát legyen már szíves egymás mellé rakni a két fotót, hogy megtalálja a változásokat rajta.
Ez után persze elnézést kértek.
Nagyon rosszul esett, hogy meg gyanusítottak hogy nem végeztem el a munkát.
Ezek után már mindig megkérdezem a fénykép tulajdonosától milyen tpusú retusálást szeretne természeteset, vagy "Barbi" babásat, nehogy pórul járjak.
Sokak szerint a fotóretusálás csalásnak számít én inkább a füllentés kategóriába sorolnám a mértékkel, finoman kiretusált fotókat.
Ha betekintést szeretnének nyerni az én világomba vagy szeretnének kérdezni erről a témáról itt elérhető vagyok digires-shop.hu
Üdvözletel: Vastag Mária
süti beállítások módosítása